Kesäkurssit Suomenlinnassa ja Kaapelitehtaalla

Helsingin Taiteilijaseuran kuvataidekoulun ja kurssikeskuksen kesäkursseja on laaja valikoima Suomenlinnassa ja Kaapelitehtaalla lapsille, nuorille ja aikuisille. Kesäkurssitarjonta on julkaistu ja ilmoittautuminen kursseille avautuu maanantaina 4.3.2024 klo 12.00.

Tervetuloa Helsingin Taiteilijaseuran kesäkursseille Suomenlinnaan ja Kaapelitehtaalle! Kesäviikko taiteen parissa irrottaa arjesta ja luova tekeminen virkistää. Suomenlinnan merilinnoituksesta löydät saarelaisten asuinkorttelit, puistot ja kuvankauniit rantakalliot. Kuvaamisen kohteita riittää avarista merimaisemista linnoituksen holvikaarten varjoihin. Opetustilat sijaitsevat Taidekoulu Maan tunnelmallisissa tiloissa Susisaaren 1700-luvun kasarmirakennuksessa. Helsingin Taiteilijaseuran kurssikeskus järjestää kuvataidekursseja myös yhteistyössä Helsingin seudun kesäyliopiston kanssa.

Kaapelitehtaan kurssit järjestetään Ruoholahdessa hyvien kulkuyhteyksien varrella. Kaapelitehdas on Suomen suurin kulttuurikeskus ja viisi hehtaaria rouheaa tehdasmiljöötä tarjoaa runsaasti näkemistä ja kokemista. Kesäinen Helsinki tarjoaa kuvauskohteiksi meri- ja kaupunkimaisemia sekä urbaania arkkitehtuuria.

Tietoa opiskelusta

Lasten kesäkurssit

Lasten ja nuorten viisi päivää kestävät kesäkurssit

Suomenlinnan tarunhohtoinen linnoitus, meri ja luonto antavat elämyksiä ja ehtymättömiä aiheita kuvien tekoon. Opettajat ovat pedagogisesti kokeneita ammattitaiteilijoita. He matkustavat lasten kanssa lauttamatkat ja huolehtivat ryhmänsä turvallisuudesta ja viihtyvyydestä matkojen ja evästaukojen aikana. Kursseilla työskennellään mahdollisimman paljon ulkona ja Taidekoulu maan taideluokat tarjoavat tarvittaessa hyvin varustetut ja lämpimät sisätilat työskentelyyn. Lapsi-vanhempi -kursseilla lapset taiteilevat yhdessä vanhempien tai aikuisen huoltajan kanssa.

Kaapelitehtaalla lapsille ja nuorille järjestetään kursseja, joiden aiheita ovat taideseikkailu, digitaideseikkailu, mielikuvitusolennot ja satumaailmat, kokeilevaa kuvataidetta sekä piirustus, sarjakuva ja grafiikka. Peruskouluikäisille lapsille suunnatuilla kursseilla sukelletaan taiteen maailmaan erilaisia tekniikoita opiskellen ja ammentaen aiheita lasten rikkaasta mielikuvitusmaailmasta.

Aikuisten kesäkurssit

Aikuisten viisi päivää kestävät kesäkurssit

Opetus on tarkoitettu yli 16-vuotiaille taiteen harrastajille ja aloittelijoille.  Opettajina toimivat kokeneet ja pedagogisesti suuntautuneet ammattitaiteilijat. Suomenlinnan kesäkursseilla työskennellään mahdollisimman paljon ulkona ja Taidekoulu maan taideluokat tarjoavat tarvittaessa hyvin varustetut ja lämpimät sisätilat työskentelyyn.

Kaapelitehtaan kurssit järjestetään Ruoholahdessa hyvien kulkuyhteyksien varrella. Kaapelitehdas on Suomen suurin kulttuurikeskus ja viisi hehtaaria rouheaa tehdasmiljöötä tarjoaa runsaasti näkemistä ja kokemista. Kesäinen Helsinki tarjoaa kuvauskohteiksi meri- ja kaupunkimaisemia sekä urbaania arkkitehtuuria. Maalauskurssien lisäksi ohjelmaan kuuluvat metalligrafiikan studio sekä veistoksellisen keramiikan kursseja.

Lasten ja nuorten kesäkurssien hinnat 2024

Hinnat sisältävät opetuksen ja materiaalit.

• Suomenlinnan kesäkurssien hinta: 325€ / juhannuksen alusviikolla ma-to 280€ (klo 9.10-15.15)
  • Suomenlinnan Lapsi–vanhempi -ryhmät 260-280€ / lapsi & vanhempi (130-140€/osallistuja)
  • Kaapelitehtaan kesäkurssien hinta: 250€ (ma-pe klo 10.00-14.00, juhannuksen alusviikolla ma-to klo 10.00-15.00)

Suomenlinnan aikuisten kesäkurssien hinnat 2024

• 283€ / 35t
  • 187€ / 20t
  • 215€/ 23t
  • 223€ / 25t

Kaapelitehtaan aikuisten kesäkurssien hinnat 2024

• 283€ /35t
  • Metalligrafiikka 207€ / 20t  (hinta sisältää materiaalimaksun 20€)
  • Veistoksellisen keramiikka, 348€ / 38t (hinta sisältää savi- ja polttomaksut 43€)

Kursseille otetaan opiskelijoita ilmoittautumisjärjestyksessä, joten huomioithan, että kurssipaikka on saatu vasta silloin, kun olet saanut asiasta varmistuksen sähköpostitse tai puhelimitse. Kursseille kannattaa ilmoittautua hyvissä ajoin, sillä kurssit täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Opetusryhmä perustetaan vain, jos siihen on riittävästi hakijoita.

Ilmoittautuminen Helsingin Taiteilijaseuran kuvataidekoulun ja kurssikeskuksen kesäkursseille aukeaa 4.3.2024 klo 12:00.

Kesäkursseja järjestetään Suomenlinnassa ja Kaapelitehtaalla lapsille, nuorille ja aikuisille.

Siirry ilmoittautumaan

Kesäkurssit 2024