Yrityksille ja ryhmille

Helsingin Taiteilijaseura tarjoaa yrityksille ja ryhmille mielenkiintoisia virkityspäiviä ja monipuolisia taidepalveluita. Kurssikeskuksellamme on valmiita virkistyspäiväpaketteja, mutta ohjelma on myös räätälöitävissä tilaajan toiveiden mukaan. Palveluihimme kuuluvat myös mm. kiinnostavat ateljeevierailut, inspiroivat puhujatilaisuudet sekä antoisat galleriakierrokset taiteilijaoppaiden johdolla.

Taidelainaamomme kautta yritykset ja yhdistykset voivat puolestaan hankkia tiloihinsa tasokasta paikallisten kuvataiteilijoiden taidetta joko kerta- tai kuukausimaksulla. Lainatut teokset on myös mahdollista lunastaa omiksi korottoman osamaksun tapaan.

Tyylikkäitä galleriatilojamme puolestaan on mahdollista vuokrata yritysten omiin tilaisuuksiin. Niihin on mahdollistaa yhdistää taiteilijatapaaminen ajankohtaisen näyttelyn yhteyteen.

Virkistyspäivät

Virkistyspäiviä järjestetään Kaapelitehtaalla kurssikeskuksen tiloissa (optimaalinen ryhmäkoko 8-15 henkeä).

Kurssikeskus sijaitsee Kaapelitehtaalla Ruoholahdessa

• Tallberginkatu 1, A-porras, 3. kerros.
  • Kaapelitehtaan pääsisäänkäyntinä toimii Lasipiha (Kaapelinaukio 3). Lasipihalta on suora yhteys A-rappuun, josta pääsee kuvataidekouluun.
  • Esteetön pääsy kuvataidekouluun on B-rapun kautta. Koululla on esteetön WC ja koulun tiloissa ei ole kynnyksiä.
  • Julkiset kulkuyhteydet: Ruoholahden Metroasema, raitiovaunu nro 8, bussit 21 Kampista ja 22 Punavuoresta.

yhteydenotot:

kurssit@helsingintaiteilijaseura.fi
ma–pe klo 12–16

Virkistyspäiväpaketit

Virkisty väreillä

Yksi kokoontumiskerta, 3 tuntia

Maalataan virkistäviä, väreihin perustuvia aiheita yksin ja ryhmässä. Etsitään maalaamisesta voimavaraa oman työn oheen. Akryylivärit, akvarellivärit tai peitevärit.

• Kurssille otetaan max. 15 osallistujaa
  • Kurssille osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta maalamisesta.
  • Virkistyspäivämaksuun sisältyy opetus sekä kaikki tarvittavat materiaalit ja työvälineet.
  • Työt voi ottaa päivän päätteeksi mukaan.
  • Hinta 500€ + materiaalimaksu 20€/henkilö (hinta sisältää arvonlisäveron 24%)

Kädet saveen

Valitkaa teemanne:

1. vapaa veistos (nipistelytekniikka)
  2. ruukku (makkaratekniikka)
  3. astia (levytekniikka)

Työstämme savea käyttäen nipistelytekniikkaa, makkaratekniikkaa tai kaulittavaa levytekniikkaa.  Tämän jälkeen työt menevät raakapolttoon  keramiikkakeskus Septariaan.

• Kurssille otetaan max. 15 osallistujaa
  • Kurssille osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta savityöskentelystä.
  • Virkistyspäivämaksuun sisältyy opetus ja kaikki työskentelymateriaalit, tarvikkeet ja töiden raakapoltto.
  • Valmiit kurssityöt ovat noudettavissa kahden viikon päästä kurssista.
  • Savena kurssilla käytetään korkean polton valkosavea tai punasavea.
  • Hinta 600€ + materiaalimaksu 10€/henkilö (hinta sisältää arvonlisäveron 24%)

Kartonkigrafiikkaa

Yksi kokoontumiskerta, 3 tuntia

Syväpainografiikkaa kierrätyspahville! Kurssilla tehdään syväpainografiikkaa kartongille ja siitä grafiikan vedoksia. Voitte miettiä kuva-aiheita jo valmiiksi, niin ehditte kurssilla enemmän.

• Kurssille otetaan max. 12 osallistujaa
  • Kurssille osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta grafiikasta.
  • Työt voi ottaa päivän päätteeksi mukaan.
  • Hinta 500€ + materiaalimaksu 15€/henkilö (hinta sisältää arvonlisäveron 24%)

Muut taidepalvelut

Haluatteko taiteilijan omaan tilaisuuteenne puhumaan, käydä tutustumassa taiteilijan arkeen tämän ateljeessa tai päästä galleriakierrokselle taiteilijaoppaan kanssa?

Helsingin Taiteilijaseura tarjoaa uudenlaisia taidepalveluita yrityksille ja muille ryhmille erilaisiin tilaisuuksiin, kokouksiin ja  virkistäytymiseen. Uusia palvelupaketteja luodaan ja kehitetään niin taiteilijoiden kuin tilaajien toiveista.

Oheisesta listauksesta löydätte palvelupakettimme, joiden sisältöjä on myös mahdollista muokata ja yhdistellä tarpeidenne mukaan.

Huomaattehan, että edulliset pilotointihintamme ovat voimassa vielä maaliskuun 2024 loppuun asti!

Eija Saarivirta

hankekoordinaattori
eija.saarivirta@helsingintaiteilijaseura.fi
p. +358 44 055 1678

Taidepalvelupaketit

- / - Kohdetta

Taidelainaus

Helsingin Taiteilijaseuran Taidelainaamon kautta yritykset ja yhdistykset voivat hankkia tiloihinsa tasokasta paikallisten kuvataiteilijoiden taidetta joko ostamalla teoksen kertamaksulla tai lainaamalla sen kuukausimaksulla. Myös lainattu teos on mahdollista lunastaa vähitellen omaksi korottoman osamaksun tapaan. Lainaustilanteessa teoksesta tehdään lainaussopimus ja maksetaan ensimmäinen kuukausimaksu. Teos on mahdollista palauttaa koska tahansa, vaikkakaan lainamaksuja ei palauteta.

Taidelainaamon teosvalikoima löytyy osoitteesta taidelainaamo.fi. Helppokäyttöisen hakutoiminnon avulla verkkogalleriassa voi selata teoksia esimerkiksi taiteilijan, värin ja koon tai muiden kriteerien mukaan.

Helsingin Taiteilijaseuran Taidelainaamo
Rikhardinkatu 3, 00130 Helsinki
taidelainaamo@helsingintaiteilijaseura.fi

Tilavuokraus

Järjestäkää kokouksenne, kutsunne tai tapahtumanne tyylikkäissä galleriatiloissamme! Valittavananne on aivan Helsingin ydinkeskustassa Rikhardinkadun kirjaston kupeessa sijaitseva Galleria Katariina sekä Suomenlinnassa UNESCOn maailmanperintöalueella sijaitseva HAA Galleria. Järjestämme tilaisuudellenne erinomaiset puitteet tarpeidenne mukaan.

Anja Lehtovuori
näyttelykoordinaattori anja.lehtovuori@helsingintaiteilijaseura.fi

Tue Helsingin Taiteilijaseuran toimintaa

Tue paikallista kuvataidetta! Tutustu Helsingin Taiteilijaseuran kumppaneihin ja tukijoihin.