Helsingin kuvataidekentän klassikko Galleria Katariina avattu uudelleen – juuri nyt: Hilda Kozárin yksityisnäyttely

Helsingin Taiteilijaseura avasi parin vuoden tauon jälkeen elokuussa 2021 uudelleen Helsingin kuvataidekentän klassikon, Galleria Katariinan ydinkeskustaan Helsingin Taiteilijaseuran Taidelainaamon viereen. Gallerian ensimmäisenä yksityisnäyttelynä nähdään 19.9.2021 saakka Hilda Kozárin Hajurako.

Hilda Kozárin parhaillaan meneillään oleva näyttely käsittelee hajurakoa: ihmisen tieteellistä tilan tarvetta suhteessa ympäristöön ja muihin ihmisiin, sekä subjektiivista ja kulttuuriantropologista tilaa ja hajua. Moniaistinen teossarja oli pitkään ideavaiheessa ja koronaviruksen aiheuttama pakollinen hajurako tekee sen eri tavalla ajankohtaiseksi. Tilastotieteen kulta-aika ja sosiogrammi (ihmissuhdekaavio) myös aistittavissa näyttelyssä.

Lue lisää Hilda Kozárin 19.9.2021 saakka esillä olevasta näyttelystä täältä

Galleria Katariinan avajaisnäyttelynä 13.–29.8.2021 nähtiin seuran jäsenten monipuolinen yhteisnäyttely, joka toteutettiin yhteistyössä Taidelainaamon kanssa. Avajaisnäyttelyn teokset olivat lainattavissa ja ostettavissa lainaamoehdoin, ja ne sai heti mukaansa. Osa teoksista siirtyi näyttelyn jälkeen Taidelainaamon teosvalikoimaan.

Hilda Kozárin näyttelyn Hajurako avajaistunnelmia | Kuvat: Timo Sguazzin

Galleria Katariinan yhteystiedot ja aukioloajat