Merja Puuperän Maalauksia-näyttely on esillä Arabianrannan kirjastossa 4.10.–30.11.2022!

Kuva: Puu, 100 x 80 cm, Merja Puuperä (2022).

Merja Puuperä: Maalauksia

Merja Puuperän Maalauksia-näyttely on saanut inspiraationsa luonnosta ja sen nyansseista. Puuperän maalauksissa on vaikutelmia ja tunnelmia luonnosta ja sen ilmiöistä sekä mielenliikkeistä. Puuperä maalaa öljy- ja vesiväreillä, ja väreillä ja tekstuureilla on keskeinen merkitys hänen työskentelyssään.

Merja Puuperä (s. Kuopio, 1952) on helsinkiläinen kuvataiteilija. Hän opiskeli pukusuunnittelijaksi Lahden Taideteollisessa Oppilaitoksessa vuosina 1975–1978 ja taidemaalariksi Vapaassa Taidekoulussa vuosina 1990–1993. Uransa alkuvuosina Puuperä suunnitteli neulemalleja ja seinävaatteita. Taidemaalarina hän on työskennellyt 1990-luvun puolivälistä alkaen. Puuperä on Taidemaalariliiton, Helsingin Taiteilijaseuran ja Espoon Kuvataiteilijoiden jäsen.