Helsingin Taiteilijaseuran taiteilijat mukana Art Goes Kapakan 'Tsiigaa 2022' -kuvataideosuudessa 18.–27.8.2022

Sirpa Häklin teos Breathing (I) (2022, öljy, 90 x 90 cm) komistaa ravintola Kosmoksen seinää.
———————————————————————————————————————————————————————————————————

Art goes Kapakka on tuonut huipputaidetta ja esityksiä ihmisten keskelle jo 27 vuoden ajan. Yhtä pitkään samaa upeaa työtä kuvataiteen puolella on tehnyt Helsingin Taiteilijaseuran Taidelainaamo, joka on välittänyt aitoa, puhuttelevaa nykytaidetta koteihin ja yrityksiin.

Art Goes Kapakan Tsiigaa 2022 -tapahtuman kuraattorit Satu Kalliokuusi ja Eeva Muona tekivät valinnat Helsingin Taiteilijaseuran huikean monipuolisten taiteilijoiden joukosta: Näyttelyiden teemaksi nousi Piikki lihassa – Oodi toivolle, ihmisen vääjäämätön sidos fyysiseen ja psyykkiseen olemukseensa, hyvässä ja pahassa. Ikuinen kamppailu ympäröivän todellisuuden, elämän perusedellytysten ja tunteiden ristiaallokossa ovat suloisen katkera ihmisen osa. Viime ajat ovat koetelleet alttiuttamme, jopa hengitys ja läheisyys ovat olleet uhka. Tsiigaa 2022 on kuitenkin lopulta oodi toivolle, rohkaisu tavoitella tätä uskomatonta elämää ylläpitävää voimavaraa. Näitä teemoja upeat taiteilijamme ovat käsitelleet moni-ilmeisissä teoksissaan. Kierrä, katso ja altistu taiteelle!

Helsingin Taiteilijaseuran jäsenistä mukana ovat Merja Heino, Eero Yrjölä, Sirpa Häkli, Janne Kärkkäinen, Juliana Hyrri, Manuela Bosco, Heini Lehväslaiho, Saara Salmi, Vappu Johansson sekä Sara Pathirane.

Teokset ovat varattavissa tapahtuman ajan ja lainattavissa ja ostettavissa sen jälkeen Taidelainaamon ehdoin.

Lue lisää täältä.

Muita uutisia